Gazelle-spørgsmålet: Hvad er et SEO-bureau?

Er der i virkeligheden nogen, der aner, hvad et SEO-bureau er og kan?

Denne gang skal det handle om noget nørdet viden, de fleste gazelle-virksomheder bør tage seriøst og beskæftige sig med i marketing – og kommunikationsindsatsen. De fleste ved, at der er noget, der hedder SEO, og at det ikke er noget, man bare gÃ¥r ned pÃ¥ Statoil og køber som tilvalg til en bilvask. De fleste ved nok ogsÃ¥, at det kan gøre noget ved din placering pÃ¥ de forskellige søgemaskiner. SÃ¥ langt, sÃ¥ godt. Men det er ikke et mere kendt fænomen, end at folk stadig omtaler det som søgeoptimering og ikke søgemaskineoptimering, som det jo reelt bør kaldes. SÃ¥ vi gennemgÃ¥r det lige for en god ordens skyld.

Vi er her i Danmark heldigvis beriget med rigtig mange SEO bureauer derude. De lokker os med løfter om flotte placeringer på Google og de andre søgemaskiner, og det er ikke så mærkeligt, at det kommer til at fylde en stadig større del af de forskellige virksomheders marketingbudget.

For hvem finder det ikke attraktivt at få dirigeret et større antal gæster ind i egen hule?

Lad SEO bureauet lave dine pressemeddelelser

Men er det nok bare at lave en dedikeret SEO-indsats? For nogen er det måske, for andre virksomheder eller igangsættere er behovet nogle gange helt anderledes og kræver, at man betragter SEO som et led i en større PR-strategi. For et er, at man bliver placeret højt i søgemaskiner, noget andet er, at man markerer sig med sit budskab, så det efterfølgende bliver hængende.

Så hvordan spiller søgemaskineoptimering sammen med andre PR-redskaber? Hvad med et element som pressemeddelelser for eksempel? Rigtig godt faktisk. Tidligere spurgte vi: Hvad er et SEO bureau? Det behøver slet ikke være det rigtige spørgsmål. I stedet kan man spørge: Er der fordele i, at min virksomhed lader et PR bureau hjælpe mig med SEO? Ja, ja. Præcis.

I Danmark har vi mange bureauer, som har specialiseret sig i SEO, men til gengæld er der få, som leverer totale løsninger, hvor også det journalistiske håndværk bliver prioriteret.

Et PR-bureau, der netop laver søgemaskineoptimering og journalistiske løsninger, er Supra Media. Her har Søren, uddannet journalist og direktør, stor erfaring med at levere PR-løsninger med synlighed til erhvervslivet i Danmark til følge. Det gør han blandt andet via søgemaskineoptimering og journalistikiske redskaber til erhvervslivet i form af presseomtale, der kan gavne bundlinjen eller virksomhedens brand.