Max: Lej en kommunikationsmedarbejder til at formidle sundhed

SMV’er kan nu ogsÃ¥ fÃ¥ rÃ¥d til at løfte deres kommunikation, ja selv ogsÃ¥ mindre firmaer inden for helsekost eller sundhedsbrancheorganisationer – læs mere her, hvor jeres blogger Max M. Edica tager hul pÃ¥ en hed debat omkring, hvad en kommunikationsmedarbejder skal koste!

Mange små og mellemstore virksomheder inden for helsekostbranchen og andre brancher står med en masse kommunikationsopgaver, som de mangler professionel hjælp til, men har ikke råd til at ansætte en kommunikationsmedarbejder. Med et nyt koncept, hvor man lejer en medarbejder, kan SMV’er nu også få råd til at gøre noget ved deres kommunikation.

Kommunikation er et ofte overset område i små og mellemstore virksomheder. Enten fordi virksomhederne undervurderer værdien af god kommunikation og derfor ikke prioriterer den eller fordi der simpelthen ikke er råd til at ansætte en medarbejder eller betale kommunikationsbureauer dyrt for deres ydelser.

Men ikke at prioritere kommunikationen kan i sidste ende koste en virksomhed dyrt. For kommunikationsarbejdet handler om meget mere end et månedligt nyhedsbrev eller et produktblad. Det er den historie virksomheden fortæller om sig selv til sine medarbejdere og ude i verden. Og den gode historie skaber opmærksomhed og i sidste ende kunder i butikken.

God kommunikation skal være den røde tråd i firmaet

Den gode kommunikation skal være gennemgående i alt, hvad en virksomhed beskæftiger sig med og understøtte virksomhedens visioner og mål. Det kan være en god investering at arbejde med kommunikationen, men ofte er der ikke de kompetencer, der skal til, internt i virksomheden – og ikke råd til at ansætte.

Med konceptet Lej en kommunikationsmedarbejder er der nu mulighed for at fÃ¥ ekstern hjælp til kommunikationen – til en meget lavere pris end hvad det koster hos et kommunikationsbureau. Ideen er, at man lejer en medarbejder i alt fra et par dage og op til nogle mÃ¥neder. Kommunikationsmedarbejderen kan hjælpe med udarbejdelse af marketingmateriale, kvalitetssikring af intern og ekstern kommunikation,
søgemaskineoptimering (SEO) og presseomtale.

Leje af medarbejder giver fleksibilitet og besparelser

Når man lejer en kommunikationsmedarbejder er der en række fordele. Man betaler kun for det, man har brug for og der er intet opsigelsesvarsel. Derudover er det en langt billigere løsning end at købe ydelser stykvis hos et kommunikationsbureau.

Når man lejer en kommunikationsmedarbejder sidder denne ude i virksomheden. Det er helt op til virksomheden hvor mange dage om ugen, man ønsker medarbejderen, og i hvor lang tid. Det giver den lejede medarbejder en langt bedre forståelse af virksomheden og en lavere reaktionstid i forhold til virksomhedens ønsker. Desuden bliver de aftalte produkter af højere kvalitet, så den eksterne kommunikation får et mere professionelt tilsnit.

Men hvad er prisen for en kommunikationsmedarbejder en dag eller to om ugen? Det er muligt at tjekke pris i linket i denne linje.

God fornøjelse med kommunikationsarbejdet derude i SMV-segmentet [:D]