BAevaluering nørder med SEO-tekster

Vores tema i dag: Fænomenet SEO tekster kan hjælpe alle erhverv på vej – ikke kun ægte DTU-nørder som os med biologisk og teknisk indsigt og viden!

Er du en af de virksomheder, som gerne vil have flere kunder, bør du opfriske din hjemmeside. Dette kan du nemt gøre med de såkaldte SEO tekster. Hvis du vælger at udskifte alle dine tekster på din hjemmeside med SEO-optimerede tekster, vil teksterne være målrettet din målgruppe, ligesom at teksterne er målrettet Google og andre
søgemaskiners kriterier.

Det er noget, som et SEO bureau f.eks. vil vide mere om og når teksterne er nemme at læse af Google, Bing og alle de andre, vil din hjemmeside rangere højere på bestemte søgeord. Aha, smart ikke?

Disse søgeord skal selvfølgelig være ord, som du gerne vil findes på. Er du en af de billigste i din branche, kunne dette nemt være ”billigt tøj”.

Dette gælder for alle brancher – alle brancher har kunder, som søger efter dem på Google, og medmindre at du ligger på forsiden på Google, går du glip af mange kunder hver dag.

SEO tekster er billig markedsføring

Hvis du overvejer at investere i SEO-tekster, er du heldig. At ansætte en tekstforfatter til at skrive dine webtekster koster næsten ingenting i dag.

At få skrevet en SEO-tekst er hele fundamentet i ens markedsføring, da alt andet online markedsføring ikke vil virke, medmindre du har sælgende tekster på din hjemmeside.

Ulempen ved at investere i genren er, at der ofte går noget tid, før du kan se resultatet. Selvom du sætter dine nye SEO venlige tekster ind på din hjemmeside i dag, indeksere Google måske først din hjemmeside om en
uge.

Stil krav til SEO-tekst

Der er mange krav, når det kommer til hvad en given tekst skal indeholde. Da der ikke er en decideret retningslinje for hvad der gør en SEO-tekst god, kan du komme ud for at møde virksomheder der anbefaler det ene, mens andre virksomheder anbefaler noget helt andet.

En ting er dog sikkert – SEO tekster skal være lette at forstå. De skal være skrevet uden de store grammatiske fejl, ligesom at du skal have emneopdelt din tekst og fokusere på en eller flere søgesætninger/søgeord.

Hvis vi tager denne artikel som udgangspunkt, er teksten opdelt i tre forskellige emner, hvilket er med til at hjælpe Google forstå, hvad
teksten rent faktisk handler om.

Selvom det er en tekst, som primært er beregnet til Google, skal teksten fortsat have din målgruppe i fokus.  Hvis du glemmer, at der er andre der sidder og læser dine tekster, vil du ikke have en stor chance for at lave et salg.

Teksten skal ligeledes være præcis. At have en masse sætninger, som ikke giver mening trækker kun ned – når du ser tekster, hvor sætningerne ikke er til at forstå, er det ofte tekster fra dengang Google ikke var så strenge med deres søgemaskineoptimering.