Max får PR-succes med SEO-tekster

Jeg, Max M. Edica, er i dag i komplet udbrud med artiklerne. Lige nu skal det handle om noget lidt andet end sundhed og medicin (medica), nemlig PR (public relations) og hvordan et firma kan bruge SEO aktivt i sin markedsføring. Det emne er bare spændende og totalt interessant for en webnørd som mig!

SEO betyder søgemaskineoptimering eller seek engine optimization. Det er et meget nørdet tema, som ikke handler om sundhed, som jeg ikke vil ulejlige dig alt for meget med. Nå, men humlen er egentlig, at det handler om at komme til tops på søgninger i diverse søgemaskiner såsom Google.dk, Bing.dk eller måske Jubii (den sidste suckes, alt for gammeldags til mig!).

SEO-tekster er artikler med max PR-effekt

PR omhandler en virksomheds eksterne kommunikation og er et hot tema, som er mere og mere vigtigt ude i virksomheder, som vil være moderne og have succes med pull-strategi, ikke push som i reklamer. Det handler om at vise, hvem man er – og nÃ¥r ens budskab langt nok op, kommer henvendelserne af sig selv. Dvs. lettere arbejde for salgsafdelingen og mere at lave for driftsfolkene, og bedre bundlinje ogsÃ¥!

Hvordan teksterne kommer ind i billedet … Hmm, ja. Det handler jo egentlig om at fortælle søgemaskinernes robotter, at man er vigtigt via en SEO artikel.

Det sker ikke altid af sig selv, med mindre virksomheden i forvejen er kendt som en aktiv spiller i branchen gennem mange år eller fyrer penge af på reklamer og andet godt. SEO er meget sjovere, da det er gratis at udføre, hvis man kender de fede tricks.

Pressemeddelelser og SEO-artikler er in

Det gør mange bare IKKE. De er ikke dygtige nok rent fagligt eller køber ind af SEO-tekster de forkerte steder. En ret ny hjemmeside, som har succes med SEO-artikler og SEO-tekster, er Artikel-tjenesten. Her er det muligt at bestille nogle tekster, som tager udgangspunkt i et firmas SEO-strategi og at firmaets selv gerne indrykker disse artikler på forskellige hjememsider og blogs.

Artikel-tjenesten indrykker også gerne tekster og artikler for folk, når de er skrevet færdig. Bare der betales ekstra for denne effektive form for markedsføring eller PR. Højere placeringer giver også flere penge i kassen til firmaet, må man huske på! En SEO-artikel er ikke ulovlig at anvende, men Googles meget moderne robotter skal nok gennemskue, hvis du skriver de forkerte ting. Straf: Ingen fremgang i dine placeringer!

Det er sundt at Google, siger jeg bare. He he. Men det er ofte de dygtige, der ligger øverst. Nå, hjemmesiden er i øvrigt ejet af det fremsynede PR-bureau Supra Media, kan jeg se. Firmaet laver også fede pressemeddelelser med SEO-værdi og har eksisteret siden 2009. Prøv også en pressemeddelelse og tænk SEOen ind i din strategi aktivt!
🙂

aviser